Friday, March 11, 2011

att återuppstå

Sitter på tåget till skogen med kappsäcken full med böcker. Bakom mig lämnar jag hormonkrig, maratonförhandlingar på jobbet och en hund som plötsligt matvägrade. Jag tackar gud som gett mig en riktig karl som pallar.

Så samma dag som ett kärnkraftverk brinner i japan så reser jag hem och hoppas på att återuppstå ur askan, precis som den där fågeln. Nu skall jag sova, läsa och ta långpromenader med labradorslyngeln, och glömma allt vad jobb heter. På söndag hoppas jag att jag är snäll och glad igen.

Fast jag har inte bara varit tokig i veckan. Inför en hel ledningsgrupp så har jag i motvind argumenterat för det som jag innerst inne trodde på. Jag hade ont i magen när jag gjorde det, och oavsett om idén går åt skogen eller inte så är jag nöjd att jag vågade.
Published with Blogger-droid v1.6.5

No comments: