Sunday, January 23, 2011

Rapport från veckan som varit: The evil Eye

Den här veckan började riktigt bra: Jobbet flöt på bra trots bokslut, jag testade Power Yoga (jag var inte så särskilt förtjust, utan tror att jag skall hålla mig till "vanlig" yoga eftersom jag bli mer flexibel) och på tisdag blev jag bjuden fördelsedagstårtshappening hemma hos Lars i hans fancypancy lägenhet vid Hornstull. Det var mitt i tårtätandet som mitt ena öga helt plötsligt började svullna upp samt rinna lite opassande, vilket gjorde att kvällen avslutades med ett besök på närakuten . Och istället för att jobba de efterföljande dagarna så fick jag sitta hemma med lite halvtaskig ledsyn, vilket skulle ha varit ett ypperligt tillfälle för att greja med lägenheten eller att göra något annat produktivt, men som en följd av infektionen i ögat så fick jag snabbt feber. Så det blev två trista dagar på ryggläge i TV-soffan, vilket inte var särskilt bra för humöret.

När jag väl fick gå tillbaka till jobbet så var mitt öga inte svullet längre, men däremot så ilsket rött att kreti och pleti på tunnelbanan, arbetskamrater och andra människor som kom i min väg flämtade till när de fick se mig. Ett öga rött....

No comments: