Tuesday, January 04, 2011

Nyår med en kul utmaning


Julen har bara flugit förbi, och har inneburit många skratt, en hel del bilåkande och tyvärr även en hel del tårar (lång historia som inte skall berättas på det stora vida nätet). I mellandagarna har jag jobbat, förutom dagen innan nyårsafton då svärfar kom förbi och tillsammans skruvade vi upp en massa saker i badrummet. På själva nyårsafton njöt hela familjen (det vill säga jag, Mr D och hunden) av det fina vädret med en lång promenad i skogen.

På kvällen fick jag en utmaning som en listneurotiker som undertecknad inte kan motstå: 101 saker som skall göras under 1001 dagar. Just nu knåpar jag lista för fullt, och det är svårt kan jag lova: dels att komma på saker (ett ganska så deprimerande faktum att inse kan jag säga - man vill ju gärna se sig själv som en flicka full av idéer), och dels att se till att man verkligen har råd/tid att hinna med allt under den angivna perioden. En av punkterna är att blogga om min lista, så jag kan lova att ni kommer att få läsa allt som har med den att göra.

Förutom listknåpadet så har det nya året börjat helt ok. Igår fick jag för första gången på länge träffa les filles , och det kändes välbehövligt kan jag säga eftersom jag varit sjukt uttråkad under tiden som alla varit utanför tullarna på julledighet.  Som en konsekvens av det sociala celibatet pratade jag konstant under hela kvällen, så det finns en viss risk att de inte kommer att orka träffa mig på ett tag framöver...:-)

1 comment:

Anonymous said...

Vi orkar alltid träffa dig :) Ska bli kul att läsa listbloggandet.
/G