Thursday, June 05, 2008

Tantteckenen haglar.

Veckan började med stark tantvarning då jag blev alldeles till mig över en matvaruaffärs utbud, och man kan väl säga att veckan fortsätt i samma anda. När jag fick min skatteåterbäring så gick jag och köpte mig en hammare (kanske mer dyke-igt än tant-igt, men ändå långt från mitt vanliga jag) och idag skulle så sommarskorna inhandlas. Tanten i mig fick tryckas ner rejält för att inte köpa ett par Ecco, men tillslut blev det de här pjucken:



De ser inte så tantiga ut för världen vid första anblicken, utan den dimensionen stod undertecknad för. Jag valde dem nästan enbart för att de är fett bekväma, och tvekade inte en sekund att betala ett par hundralappar extra för den härliga känslan av foträta skor.

Dagen har annars varit en riktigt bra dag. Åt lunch med damerna på jobbet, chattade med kollegorna i Malmö och upptäckte Solna Centrum. Det känns lite grann som om man utnyttjar stan bättre om man bor i norrort, för nu hänger man inte bara innanför tullarna utan tar gärna vägen förbi Solna eller Sundbyberg. Dagens bästa var nog promenaden in till Solna med DansbandsStefan, för ett kort ögonblick försvann hans diagnos och vi hade riktigt trevligt på vår promenad i solskenet.

No comments: