Monday, June 02, 2008

In da hood

Sedan ett dygn tillbaka sitter jag nu i min lilla minilägenhet i gråbetongsförorten- långt bort från det lummiga kransen där jag spenderat det sista året bland alla vänstermänniskor.

Men konstigt nog är all betong som bortblåst ur mitt sinne när jag inser att det 200 meter från mitt hem finns en jäääättestor mataffär, ni vet en sån där i vilken man kan köpa precis allt. Lite ÖB goes matvaru- känsla.

Min uppskattning av matvaruaffärer betyder nog att jag börjar bli vuxen. Eller så håller jag på att utveckla en ätstörning.

2 comments:

Anonymous said...

vi vill se kort malin juh! bildbevis från da hood C: åh det är ju super att bo nära stor matbutik annars står man där sen i turklivsen och försöker välja mellan polsk choklad eller.. polsk choklad

/ f

Theresa said...

Efter några år på Madeira så har man lärt sig att uppskatta en stooor mataffär. Pingo Doce är defenitivt inget jag kommer sakna när jag drar härifrån.