Sunday, February 10, 2008

Sammanfattning

Det första som hände i de snöiga värmlandsfjällen var att min älskade mobiltelefon flög ur min ficka och ner i en okänd snödriva. R.I.P min Sony Ericsson som nu inte längre stödja mig i mitt "En bild om dagen"- projekt, vilket därmed också gått i graven. Jävla skitsnö. Eller jävla skitmalin som har noll koll på sina grejer.

Fast förutom mobilincidenten var träningslägret en otrolig hit, vilket kan låta fucking strange eftersom allt vi gjorde var åkte skidor, ramlade, hade ont i musklerna, vallade och åt gigantiska portioner pasta. Men det är trots allt en lisa för själen att vara ute i friska luften och aktivera muskler som man inte använt på år och dag, saken blir ju inte sämre av att finns det hur många snyggo killar som helst som åker längd. Och eftersom jag spenderade stora delar av tiden i skidspåret med att falla (pladask, hahaha!) framför dem så hade de ju inget val än att uppmärksamma mig. Skidåkning är verkligen min grej.

Efter snövistelsen har livet rusat vidare med bland annat en kort sejour i skogen hos Casa del Päron, träffa the one and only Linnéa, skaffat ny mobiltelefon (en rosa!) försöka få en relation till min kanin (tänker bryta det tabut i ett senare blogginlägg), flörtat skamlöst med en godsägare, lärt mig koppla förbi min elmätare och sist men inte minst så har jag INTE köpt en lägenhet, hur nu något som man inte gör kan ta så stor del av min tid men sådant är helt enkelt mitt liv.

No comments: