Sunday, February 10, 2008

När bögar tittar på Martha Stewart, då går det vilt till

Helgen börjar i fredagsnatt när ett fyllemeddelande talas in på mitt mobilsvar. "Äter du hummer, schnygging?" Tänker inte så mycket på det under lördagen eftersom det hörs att de som ringer är
fulla bortom logikens gränser, och jag har dessutom i färskt minne liknande meddelanden jag fått tidigare där julbord, promenader och fikor utlovats men sedan glömts bort i alkoholdimmorna. Men denna gången var det annorlunda, för på lördagskvällen så står pojkarna där med 300-kronorsviner, kalvfilé, trattkantareller som någons mormor plockat i jämtland och sist men inte minst hummer som ska ätas som förrätt. Trots att det nu är söndagkväll, och bakfyllan från söndakvällen för längesedan bleknat, så kan jag inte riktigt fatta att det verkligen stod en karl i Burberrykostym och serverade mig delikat hummer och kalvfilé.

No comments: