Friday, February 29, 2008

En modig flicka

Först och främst, Halvvasan gick både bra och dåligt. De två första milen gick hur bra som helst, men sedan började det fastna kramsnö under fästvallan, och trots ihärdiga avskrapningar så stod jag på ett par styltor tillslut. Så jag fick bryta, men är en glad skit iallafall eftersom jag hade två underbara skidmil där jag bevisade att jag verkligen kan åka skidor.

Men nu över till viktigare saker. Idag har jag varit så modig att jag inte ens nu i skrivandes stund kan fatta att det verkligen var jag som med hjärtat i halsgropen tågade in till Mr Godsägares kontor och bjöd honom på tårta i vårt fikarum. Däremot kan jag fatta att det var undertecknad som direkt efter att hon avslutat meningen blev tomatröd och sedan rusade tillbaka till sitt skrivbord med 200 i maxpuls. Så med andra ord har jag ingen aning om han gick och tog någon tårta eller inte, men jag är sjukt stolt iallafall.

No comments: