En telefonförsäljare à la Grebbestad från Tele 2 har ringt min mor och lurat i henne att han ringt från Telia, eller rättare sagt från Telia 2...Hips vips utan något informationsbrev har deras förval kopplats över till tele 2, vilket i mina ögon luktar abonnemangsflytt (för att inte tala om fulsälj!) Efter tre samtal har ingen kundtjänstmedarbetare i karlskoga lyckats svara på om de flyttat över abonnemanget eller inte. Tillslut brister det:
Arg Malin- Hörru, har du tillgång till Netbusiness?
Kundtjänstspån- öhh, nej?
Ännu argare Malin - Annars hade du lätt kunna gå in under status och se om det finns något där
Kundtjänstspånet- okej då. *Tyst i en minut*
Kundtjänstspån- Sa du under status?
Besserwisser Malin- Yepp
Kundtjänstspån - Räcker det att endast slå in telefonnumret?
Mallig Malin: Yepp- får du upp något?
Kundtjänstspån: Nej
Vänlig Malin: Jättebra! Tusen tack för hjälpen!
2 comments:
Shit- så det finns alltså kundtjänster med personal som vet ännu mindre än vår???
Ohåj!jag sitter i mörkret med en bag-in-box och fnittrar och lider med dina öden och äventyr. Jag saknar dig, och undrar hur man får tag i dig? jag har just läst (och kommit ihåg)att detta skulle bli vårat revival år, för dig verkar det gå tipptopp, men jag ligger fortfarande i lä...om du känner för att höra av dig skulle jag bli jätteglad, ameliehaglund@hotmail.com. Alla världens kramar!
Post a Comment