Tuesday, February 08, 2011

Äntligen träning!

Efter tre veckor av hosta, ögoninflammation och snörvelförkylning kunde jag idag äntligen återvända till mitt kära Friskis och Svettis vid Lindhagen. Mycket, mycket lugn styrketräning och rodd stod på schemat, och det kändes så himla skönt att äntligen kunna anstränga musklerna igen.

Denna tid av påtvingat träningsuppehåll har fått mig att inse hur bra jag känner mig när jag har kontinuerlig fysisk ansträngning i mitt vardagsliv. Och det är inte någon strävan efter den perfekta kroppen som får mig att må så bra av träning, utan jag lever för de  endorfinkickar som träningen ger. Det är alltså mer psyket som mår bra av fysisk ansträngning, i alla fall kortsiktigt.

Idag har jag även läst ut Game of Thrones, som är första delen i bokserien Song of Ice and Fire. Första boken är otroligt bra, och dess slut har gjort att jag fått kämpa med mig själv att inte beställa nästa del bums på Ad Libris. Dessutom har bästaste Tirren lagt ner ett hästjobb och lyckats hyra en stuga, där jag och några kära arbetskamrater från Madeira skall tillbringa en hel augustivecka. Eftersom vi träffades på en ö så skall vi nu återses på en annan ö - stugan ligger nämligen mitt ute på den Irländska vischan.

No comments: