Thursday, September 24, 2009

Budgetmånad


Idag fick jag lönebeskedet, och det jag länge befarat bekräftades- tjänsteledigt i augusti (en av mina semesterveckor) i kombination med stora räkningar (försäkringar etc.) gör att oktober verkligen blir en budgetmånad. Vi snackar matlådor, inga utekvällar och absolut inga kläd- eller bokinköp.-trist som fan, men ibland måste man bita i det sura äpplet. A single woman with plans has to do what a single woman with plans has to do.

Gårdagens klädinköp blev faktiskt lyckat, trots att jag tog mig an den svåra, svåra uppgiften att hitta ett par passande jeans. På min hovleverantör HM hittade jag snabbt ett par smala jeans som fick mig att känna mig väldigt cool, och efter en dags användning så har de inte töjt sig nämnvärt vilket är lovande inför framtiden. Gårdagens andra uppgift- att gå på excelkurs hos den riktiga arbetsgivaren- slutade med besvikelse då det visade sig att det interaktiva utbildningsprogrammet inte fungerar på Mac utan det blir till att genomföra kursen på jobbpezen. Hello sena kvällar på kontoret...

2 comments:

Josefina said...

Fröken A, du inspirerar mig och får mig att skratta en tidig regnig morgon i Uralbergen med ditt underbara språk och dina fyndiga uttryck: "A single woman with plans has to do what a single woman with plans has to do". Precis! Och ännu bättre: "min hovleverantör HM".... jag önskar jag hade använt uttrycket själv!!!
Jag kanske snor det ifrån dig i framtiden...

I alla fall, lycka till med budgetoktober! Kram :)

Anonymous said...

Tur att utgången nästa vecka är den sista sep och inte i okt ;)