Tuesday, October 23, 2007

Så mycket, men ändå inget

Det händer mycket just nu. Jobb, Ryska, träning och vänner ska hinnas med under dygnets 24-timmar, och trots att allt snurrar så känns det som om ingenting händer. När man ska berätta för bekanta vad som pågår så står det alldeles still, och det känns som om man inte gör något vettigt överhuvudtaget. Så därför måste jag lista allt som har hänt den senaste tiden, mest för att känna att det verkligen har hänt något i Malin Anderssons liv:

1) En arbetskollega har börjat nypa mig. Oftast när jag minst anar det smyger han upp och klämmer till, dock aldrig på något onämbart ställe. Varje gång blir jag alltid så paff att jag inte kan formulera ett vettigt ord och fråga VARFÖR puckot nyps.

2) Jag har fortfarande inte lägrat Ryskaläraren, fast jag har lyckats få honom att rodna efter en snabb lektion i Daniels flörtskola (Daniels enda lektion gick ut på att flörta skamlöst, vilket kan ligga bakom den arma doktorandens plötsliga tomatfärg)

3) Jag funderar på ifall jag måste göra mig av med min katt.

4) Jag har fått kontakt med Aldijana igen.

5) Imorgon ska jag träffa två gamla gymnasiekompisar för en fika (tack facebook!)

6)Trots träning flera gånger i veckan har jag gått upp i vikt.


Ergo: mitt liv- endast ytligheter för tillfället. Skål!

1 comment:

Theresa said...

Kan jag också få gå i hans flirtskola... Eller jag tror jag kan flirta skamlöst på fredag och lördag nätter i alla fall.

Vikten du har gått upp är pga av muskler vet du. Muskler väger mer än fett... och jag har placerat mina muskler runt magen själv...