Sunday, December 19, 2010

Stela söndag

Tröööögt...

Idag försöker jag samla ihop mina helglediga hjärnceller och jobba lite, men det går trööögt. Hittills har jag mest suttit på Facebook mer än skrivit kravprofiler.

Trots att jag måste tvinga mig själv, och min motvilliga hjärna, att arbeta lite idag så har det varit en skön helg. Igår började jag dagen med ett skivstångspass på Friskis och Svettis, och jäklar vilken träningsvärk jag har idag -speciellt i rumpan, vilket får mig att fåfängt drömma om ett bakparti à la J-lo (om nu någon minns henne i dessa dagar).

Min sociala comeback fortsatte även i går kväll när jag hade äran att få komma hem till Gretchen på glöggmys (har konstaterat att ingen använder ordet glöggparty längre, utan kan man nuförtiden sätta ordet mys som suffix så skall man jäklar i mig göra det också!), vilket var skitkul. Lagom småberusad, och med magen full med julgodis, blev jag sedan hemskjutsad av Mr D direkt hem till sängen. Efter år att ha frusit i kollektivtrafiken när man på vinterkvällar skall ta sig hem, så är det så lyxigt att ha en sambo med bil som kan komma och hämta när man är trött, småfull och fryser....♥

1 comment:

Anonymous said...

Il semble que vous soyez un expert dans ce domaine, vos remarques sont tres interessantes, merci.

- Daniel