Tuesday, June 16, 2009

Rigareview


Riga 090613: Vackra hus och regn.

Min kryssningsoskuld rök i helgen. Jag, F:et och Märstabruden åkte glada i hågen till Frihamnen och steg ombord på ett fartyg som fullkomligt skrek öststat. Det dröjde inte så länge innan vi konstaterade att man inte kunde göra så mycket än att äta, dricka och titta på en dansshow från 80-talet ombord på båten, men det gjorde egentligen inte så mycket eftersom vi bara njöt av att befinna oss på ett ställe där man kunde löka och dricka öl utan dåligt samvete. 

Det var alltså skönt att komma bort en stund, få nya intryck och stressa av. Jag hoppas att flickorna inte tröttnade på mitt tjat ("Ska vi fika?") utan vill åka iväg igen på nya upptäcksfärder.
Vad vore en blogg utan en inköpsbild från trippen: parfym, mascara, ögonskugga, pincett halsband samt den obligatoriska kylskåpsmagneten.

1 comment:

Anonymous said...

hehe jag tyckte det var jag som tjatade mest om fika:) jag drar gärna iväg snart igen det var ju guld att slippa vara hemma över helgen! jag ångrar lite att jag inte också köpte parfymen, ska kolla vad den kostar här hemma;)

/ f:et